Av Ted Grönborg - 12 februari 2015 02:48

Det var ett tag sen jag skrev här men så blir det när man i har wifi och njuter alledes för mkt av resan ;) Ligger i buenos aires, Argentina och slappar inte mycket man kan göra med skadad fot men försöker hålla mig underhållen med UFC och annat skojj! men snart så skills vi åt igen och bloggen kommer bli en öken igen.... 3 veckor har gått av 7st 😀 Börjar sakna Folket där hemma försöker hålla bta kontakt med Er!

Nu så ska de sovas o imon ät de ny dag.

Av Ted Grönborg - 7 februari 2015 10:19

Idag lämnar vi Brasilien för att förstötta våt resa mot Argentina och chile! Nu väntas bushcamp i två dagar sedan camping och Efter det ljuva hotell livet i Buenos Aires.. Alla dessa dagar utan träning har skapa ett litet abstinens i mig så jag sökte runt om det fanns nått i buenos och hittade en club, slängde iväg ett mejl till tränaren och frågade om man gick vara med! Och nu ska man träna i Argentina! sjukt häftigt!

Av Ted Grönborg - 4 februari 2015 12:03

Ja man är ju lite beroende av wifi om man ska hålla Er upptaterade. Men ganska mycket som hänt sist, har varit på buchcamp i Paraty och sedan åkt båt runt om några öar o badat i havet samt varit ett helvete med ös regn och blixt/åska! Myggbiten över hela kroppen :( får panik så mycket det kliar!!

nu är vi i iguazú och det är typ gränsen mellan Brasilien o Argentina samt parauguy. Idag ska man till exempel till pararguy o koll på lite elktronik.

Här är vi i 4 dagar o seden drar vi mot buenos aires, hörs då!

Av Ted Grönborg - 31 januari 2015 04:45

Inatt är sista natten som vi tillbringade I Rio De Janeiro.. Jag måste säga att jag har haft en så sjukt bra vecka, går inte att förklara.

Idag har jag gjort så mycket! Jag har varit vilse i Rio irrat omkring i en timme och sedan fått smsa hem till sverige for att de där hemma ska kunna kontakta Ruth har!!!!

Sedan visade hon en riktig Faela och for att kunna ta sig till toppen via Mortocykel taxi, omg aldrig varit så rädd I mitt liv!! Vi Besökte en känd Bar längst upp och vi hade en så underbar utsikt! Väl nere så spelades de trummor och andra slagverk och massa dans! Allt som reprsentera Rio De Janeiro fanns på den lilla ytan. Jag var ju tvungen att bada igen som jag gjort nästan varenda natt 😉

Now I have to give a really special THANKS to Ruth whom has showed me so much of Rio and for shoing so much hospitality. There is no words how happy i am that I met you here!! OBRIGARDO, GRACIAS, TACK!

Nästa destination är Paraty och där bor vi på camping så kommer inte kunna upptatera Er mina vänner, inte förens jag är i BUENOS AIRES!!!

Innan jag glömmer!! Jag har även riskerat mitt liv genom att åka buss! Den sjukaste bussturen EVER!

Av Ted Grönborg - 30 januari 2015 14:29

Igår så träffade jag en släkting for första gången och vi var uppe på Pão de Açucar, ap trevligt och kul att träffa Henne!

På kvällen visade hon os va Rio erbjuder på natten SALSA o SAMBA Dans hela natten! Vår kväll slutade 0240, då tog vi bussen efter sagt "Hej då" så åkte vi hemmåt... ända problemet var ingen av oss visst var hem var.... Ingen prata engelska, men bara 2 Ord och handgester lyckas vi komma rätt eller så trodde vi.. hehe

Men ingen oro efter 35-45min vilse vandring på Copacabana så hittade vi hotellet!

Av Ted Grönborg - 28 januari 2015 23:57

Efter 14 timmar med flyg så är jag äntligen HÄR RIO DE JANEIRO! ! ! ! Vi bor 50m ifrån Copacabana beach och det är så sjuukt nice! Igår efter vi checkat in så var det en snabb dusch och sedan ner till stranden och där drack Vi och kvällen slutade med ett spontan dopp i vattet!!!

Idag så Besökte Jag o mina kompadres Christ the Redeemer! Nått jag kommer sent att glömma!!! Ikväll bjuds de på middag ute i stan och kvällen är ju fortfarande ung vem vet vad som händer??

Tyvärr är Internetet så segt att jag INTE kan ladda upp bilder 😲😭😭 Men ALLT finns på Facebook!!

Trevlig kvall

Av Ted Grönborg - 26 januari 2015 18:58

Nu börjar mitt äventyr mot Sydamerika och med Rosa Bussarna! Att jag äntligen ska få uppleva det jag kämpat för att upp nå så länge nu, obeskrivligt, finns inga ord för det!! Nu väntas över 13 Timmar med flyg och nästa blogg inlägg Ni läser då är jag i RIO DE JANEIRO!!!!!

Ha det bra nu i snön o slasket, jag lovar att hälsa på solen och Sola lite extra för Er där hemma med!

Bon Voyage Sweden! ! ! ! ! ! ! !

Av Ted Grönborg - 22 januari 2015 18:10

På måndag kväll åker jag till Stockholm för att sedan möta upp mina resekompanioner på Arlanda. Vårt flyg går 06:20 mot Amsterdam där vi sen ska byta och fortsätta till den första destination, RIO DE JANEIRO!!!

Håll utsikt på Instagram och här på bloggen för jag kommer lägga ut bilen och filmer när Vi landat!

Här är vår reseplan A till J följ mitt äventyr.